اولین قدم برای آشنایی با بخش‌های مختلف آزمون دولینگو شرکت در آزمون آزمایشی سایت دولینگو می باشد. این آزمون آزمایشی رایگان و زمان آن ۱۵ دقیقه است. داوطلبان به تعداد نامحدود می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. اگر چه پس از چند بار شرکت در Practice test، سوالات برای داوطلب تکراری می‌شوند.

آزمون آزمایشی در مقایسه با آزمون دولینگو که مدت زمان آن حدودا یک ساعت می‌باشد، کوتاهتر است. بر خلاف آزمون دولینگو که درجه سختی سوالات با توجه به پاسخ‌های داوطلب تغییر میکند، آزمون آزمایشی تطبیقی نیست. تعداد تکرار بخش‌های مختلف در آزمون اصلی با توجه به سطح داوطلب متغیر و تا حداکثر هفت بار تکرار می‌شود. در حالی که در Practice test تعداد سوالات این بخش ها به نسبت کمتر است.

آزمون دولینگو چهار بخش Speaking  دارد که دوبخش از آن در آزمون Practice  مشاهده نمی‌شود. این بخش‌ها شامل Speaking شنیداری(Listen, then speak) و توصیف تصویر گفتاری هستند. بنابراین توصیه می‌شود حتما قبل از شرکت در آزمون دولینگو، برای این بخش‌ها آماده شوید.

نمره آزمون آزمایشی سایت دولینگو به صورت بازه می‌باشد (برای مثال ۸۵-۱۱۰) در حالی که نمره کل آزمون دولینگو به صورت یک عدد مضرب ۵ از ۱۰ تا ۱۶۰ می‌باشد. علاوه بر این، دولینگو ۴ ریز نمره نیز ارائه می‌دهد.

در آزمون آزمایشی، writing و speaking داوطلب تصحیح نمی‌شود و نمره‌ای که به صورت بازه ارائه می‌شود، بر اساس عملکرد داوطلب در سایر بخش‌ها می‌باشد. پس داوطلبان نباید نتیجه آزمون آزمایشی را معیار سنجش سطح خود قرار دهند.

به داوطلبان توصیه می شود علاوه بر شرکت در Practice test  در آزمون آزمایشی Speaking و Writing  سایت اپلای کاما که در واقع مکمل Practice test است، شرکت نمایند.

آزمون آزمایشی دولینگو

شما می توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر به دیگر مطالب سایت مراجعه کرده و از مقالات ما استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *