کدامیک از این مراکز را برای آزمون آیلتس انتخاب کنم؟

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس از تفاوت این دو مرکز آگاهی ندارند. همچنین، باور رایجی که در بین شرکت کنندگان این آزمون وجود دارد این است که مدرکی که از طرف IDP صادر می شود تنها در استرالیا اعتبار دارد و مدرکی که BC صادر می کند تنها مورد قبول بریتانیا می باشد.

پس کدام بهتر است، IDP یا British Council؟ در واقع هیچ تفاوتی در امتحان این دو مرکز وجود ندارد. معیار ارزیابی و نمره دهی در هر دو کاملا یکسان است. امتحان آیلتس این دو مرکز در کشورهایی از قبیل کانادا، نیوزلند،  انگلیس، ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر بدون در نظر گرفتن اینکه امتحان از طرف کدام مرکز برگزار شده است اعتبار دارد.

تاریخچه آیلتس

آیلتس در سال 1980 ایجاد شد و با نام English language Testing Service شناخته شد. این امتحان ابتدا توسط  Cambridge English Language Assessment ( که بعدها با نام UCLES نیز شناخته شد)، و British Council برگزار شد. این آزمون ایده های جدیدی داشت و همچنین بر روی استفاده از انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی و همچنین “انگلیسی برای اهداف خاص”، متمرکز بود. هدف بخش های مختلف در آزمون حول محور استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی زندگی در نظر گرفته شده بود.

در آغاز، تعداد شرکت کنندگان کم بود (از4000 در سال 1981 به 10000 در سال  1985 افزایش یافت). برخی مشکلات در سازماندهی آزمون وجود داشت. بنابراین پروژه بازنگری برای طراحی مجدد این آزمون راه اندازی شد. به منظور فراخواندن شرکت کنندگان بین المللی در آزمون طراحی شده جدید، برنامه توسعه بین المللی دانشگاه ها و کالج های استرالیا که اکنون با نام IDP شناخته شده است، به سازمان سنجش زبان انگلیسی کمبریج و انجمن بریتانیا (British Council) پیوست تا مشارکت بین المللی IELTS را تشکیل دهند.

آیا تفاوتی بین idp و British council وجود دارد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال تا آخر مقاله را مطالعه کنید.

ماهیت آزمون

سوالات این آزمون توسط Cambridge English Language Assessment تنظیم شده اند. پس چه در IDP امتحان دهید چه در British Council هیچ فرقی نمی کند.

ممتحنان آیلتس

اگزمینرهای IDP و BC هر دو به یک شیوه آموزش میبینند. سوالات ریدینگ و لیسنینگ هر دو براساس پاسخ های صحیح و غلط هستند. نمره شما بر اساس تعداد پاسخ های صحیح محاسبه می شود.

بنابراین، ممتحنان در این بخش ها هیچ نقش خاصی ندارند.

با این حال، اگزمینرها در بخش های رایتینگ و اسپیکینگ نقش اساسی ایفا می کنند. اگزمینرهای BC و IDP همگی دوره های یکسانی را میگذرانند و معیار نمره دهی آن ها یکسان می باشد. عملکرد آن ها نیز به طور منظم مورد بررسی قرار میگیرد.

لهجه

در حالی که BC بریتانیایی است و IDP استرالیایی، هر دو در آزمون آیلتس یکسان باقی می مانند. ممتحن می تواند از هر کشور با هر لهجه ای باشد. به همین شکل، شرکت کننده نیز میتواند با هر لهجه ای صحبت کند.

چگونه بین BC و IDP انتخاب کنیم؟

چگونه بین BC و IDP انتخاب کنیم؟

نزدیکی

باید نزدیک ترین مرکز به خانه انتخاب شود. می توانید به جای اینکه مرکزی را انتخاب کنید (مرکز دلخواه خود) که از شما دور است و در نهایت خسته به آنجا برسید، با انتخاب نزدیک ترین مرکز، زودتر در محل امتحان حاضر شوید و روی عوامل مهم دیگر تمرکز کنید.

دسترسی تجهیزات

اکثر شرکت کنندگان آزمون استفاده از هدفون را برای بخش Listening ترجیح می دهند چرا که می توانند بیشتر تمرکز کنند. قبل از انتخاب مرکز امتحان، تجهیزات در دسترس آن مرکز را حتما بررسی کنید.

خالی بودن تاریخ امتحان

داشتن زمان خالی برای امتحان یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. شما باید هنگامی در آزمون شرکت کنید که کاملا آماده و مطمئن هستید. باید بر این اساس تارخ آزمون خود را انتخاب کنید. پس مرکزی را انتخاب کنید که در روز مورد نظر شما جای خالی داشته باشد.

هزینه و فرمت آزمون

هزینه  آزمون آیلتس در هر دو مرکز یکسان خواهد بود. هیچ تفاوتی در هزینه بین IDP  و BC وجود ندارد، فرقی نمیکند که شما قصد شرکت در آزمون جنرال یا آکادمیک را داشته باشید و یا امتحان paper-based (کاغذی) باشد یا کامپیوتری.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *