برزیل، کلمبیا، و پرو میان 7 کشور جدیدی هستند که اکنون مشمول برنامه ورود سریع دانشجویان بین المللی کانادا هستند.

کانادا برنامه ورود سریع خود را برای دانشجویان بین المللی با افزودن 7 کشور جدید، گسترش داد. این خبر امروز توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام شد. این کشورها به شرح زیر می‌باشند:

  • برزیل
  • کلمبیا
  • پرو
  • آنتیگوا و باربودا
  • کاستاریکا
  • ترینیداد و توباگو
  • سنت وینسنت و گرنادین

جریان مستقیم دانشجویی (SDS) ارائه کننده فرآیند اجازه تحصیل سریع برای کسانی است که به دنبال تحصیل در یکی از موسسات آموزشی معتبر(DLI) در کانادا می‌‌باشد.

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند ابتدا نیازمند دریافت یک نامه پذیرش(Letter of Acceptance) از یک موسسه آموزشی معتبر می‌باشند.

موسسات آموزشی معتبر شامل دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزشی تکمیلی در کانادا هستند که توسط دولت مجاز شناخته شده و پذیرای دانشجویان بین المللی می‌باشند. هنگامی که داوطلب نامه پذیرش دریافت کرد، سپس نیازمند ارسال درخواست اجازه تحصیل (Study Permit) به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا می‌باشد. هدف از اجازه تحصیل، مجاز شدن شخص به منظور آمدن به کانادا برای ادامه تحصیل می‌باشد.

فرآیند اجازه تحصیل برای هر کشور متفاوت است اما این پروسه می‌تواند چندین ماه به طول بیانجامد. مزیت جریان مستقیم دانشجویی این است که فرآیند رسیدگی به درخواست اجازه تحصیل شرکت کنندگان واجد شرایط  به طور میانگین می تواند تا 20 روز کاری انجام شود.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برنامه SDS را در سال 2018 برای دانشجویان هندی، چینی، فیلیپینی و ویتنامی بنیان نهاد. این اداره برنامه را در سال 2019با افزودن پاکستان، سنگال و مراکش گسترش داد.

شهروندان 14 کشور مذکور که قصد ارسال درخواست اجازه تحصیل را تحت برنامه SDS  دارند، باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • امتحان زبان: متقاضیان باید حداقل نمره 6 آیلتس ( آکادمیک یا جنرال) را در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن داشته باشند. داوطلبان فرانسوی زبان باید معیا زبان کانادایی (CLB) معادل 7 در هر مهارت در آزمون Test d’Evaluation de Français دریافت کنند.
  • مدارک مبنی بر تمکن مالی حداقل 10000 دلار کانادایی: این مورد باید از یک موسسه مالی کانادایی مورد تایید گرفته شود.
  • مدارک مبنی بر اثبات پرداخت کامل شهریه سال اول
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر کانادایی
  • ریزنمرات آخرین مدرک دانشگاهی
  • مدارک مبنی بر تست پزشکی پیش رو: این شرایط برای متقاضیانی است که به مدت 6 ماه در کشورها یا سرزمینهای تعیین شده زندگی کرده و یا سفر کرده اند و یا رشته تحصیلی آنها نیاز به یک معاینه پزشکی قبلی می‌باشد.

قبل از همه گیری ویروس کرونا، کانادا آماری برابر با 642000 دانشجوی بین المللی در سال 2019 دارد. در میان 15 کشور برتر متقاضیانی SDS از کشورهای هند، چین، ویتنام، برزیل، کلمبیا، و مراکش به چشم می‌خورد.

در میان موارد افزوده شده امروز به SDS، کشورهای برزیل، کلمبیا و پرو احتمالا بیشترین تاثیر را در ثبتنام دانشجویی در کانادا دارند. جمعیت دانشجویان برزیلی کانادا در دو دهه اخیر حدودا ده برابر افزوده شده است، این در حالی است که جمعیت دانشجویی کلمبیا تقریبا چهار برابر شده است. جمعیت دانشجویی پرو از سال 2000، پنج برابر شده است. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اظهار داشت که تقریبا 16000 اجازه تحصیل به شهروندان این 7 کشور جدید در سال 2019 داده شده که حدود 10000 عدد از آن به برزیل و 4400 عدد نیز به دانشجویان کلمبیایی تعلق دارد.

مزیت SDS برای دانشجویان بین المللی، این است که با قاطعیت بیشتری درخواست اجازه تحصیل را در زمان معین تایید می‌نماید. مزیت برنامه SDS برای اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا و موسسات تحصیلی معتبر، این است که با اطمینان بیشتری برای متقاضیانی که واقعا علاقمند به ادامه تحصیل در کانادا هستند و از تحصیل به عنوان یک راه گریز به منظور ورود به کانادا و رسیدن اهداف دیگر(مثلا ورود به بازار کار کانادا) استفاده نمی‌کنند، ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *