فارغ التحصیلی شما را از یکی از موسسات تحصیلات تکمیلی کانادا، تبریک می‌‌گوییم! حالا قرار چیکار کنید؟

برای ماندن در کانادا پس از فارغ التحصیلی، چندین انتخاب دارید. داشتن مدرک کانادایی در کنار سابقه کار، شما را به یک متقاضی عالی برای برنامه های متعدد مهاجرتی تبدیل می‌کند. مسیرهای مختلفی که تنها نیازمند یک مدرک، مانند کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، وجود دارد. اما داشتن سابقه کار کانادایی یا یک پیشنهاد کاری، فرصت های بیشتری را پیش روی شما می‌گذارد.

PGWP

پس از فارغ التحصیلی، می‌توانید اجازه کار پس از تحصیل (PGWP) بگیرید، که به شما اجازه کار در هر جای کانادا را تا سقف 3 سال خواهد داد. شما می‌توانید هر زمان قبل از منقضی شدن PGWP برای مهاجرت به کانادا تقاضا دهید، اما حتی اگر هنگامی که منتظر نتیجه تقاضایتان هستید، PGWP شما منقضی شد، می‌توانید با مجوزهای کاری آزاد (Bridging Open Work Permit) در کانادا بمانید. بهترین برنامه های مهاجرتی به عوامل متعددی از قبیل عوامل ذیل بستگی دارد:
– کجای کانادا هستید؛
– قصد دارید در کجای کانادا زندگی کنید؛
– بالاترین مدرک تحصیلی؛
– میزان سابقه کاری؛
– نوع سوابق کاری؛
– مدرک رسمی سطح زبان؛
– تمایل دارید چقدر برای پردازش درخواستتان منتظر بمانید؛ و
– تمایل دارید چقدر هزینه اپلیکیشن بپردازید.

Quebec Experience Program

یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی کانادا Quebec Experience Program است که منجر به اقامت پس از تحصیل در کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی می شود. این برنامه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از اتمام دوره تحصیلی، درخواست اقامت دائم در استان کبک نمایند. هنگامی که درخواست خود را برای این برنامه ارائه می دهید، باید تمام شرایط مربوط به آن را داشته باشید. دانشجویان برای واجد شرایط شدن لازم است تا به صورت تمام وقت در کبک تحصیل کرده و یکی از انواع دیپلم های تایید شده را به اتمام رسانده باشند. دانشجوی بین المللی همچنین باید دانش کافی از زبان فرانسه داشته باشد.


بیش از 110 روش مهاجرتی اقتصادی وجود دارد که میتوانید ماندن خود را در کانادا بصورت قانونی تضمین کنید. در مقاله های آینده به آن ها می‌پردازیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *