ریدینگ آیلتس توانایی خواندن و درک مطلب داوطلبان را ارزیابی می‌کند. اگر چه فرمت سوالات برای آزمون آیلتس آکادمیک با جنرال یکی است، اما سبک نوشتاری آن ها با یکدیگر متفاوت است. در این بخش، 60 دقیقه زمان دارید تا به 40 سوال در سه بخش مختلف، پاسخ دهید؛ از آنجایی که این زمان زیاد نیست، باید با آمادگی کامل در امتحان حاضر شوید. نکات زیر به شما در پاسخ به سوالات آیلتس در کمترین زمان ممکن کمک می کند.

1. وقت طلاست، زمان را مدیریت کن.

شما تنها 1 ساعت برای پاسخ به 40 سوال فرصت دارید، پس باید به نحو احسن از زمان خود استفاده کنید. اساتید آیلتس به داوطلبان پیشنهاد می کنند که هر بخش را در 20 دقیقه به اتمام برسانند. در این صورت شما 16-17 دقیقه برای خواندن و پاسخ دادن به سوالات و 3-4 دقیقه برای انتقال پاسخ و چک کردن پاسخ ها زمان خواهید داشت. برای یادگیری استراتژی های مدیریت زمان اینجا کلیک کنید.

2. سوال را با دقت بخوانید.

بسیاری از داوطلبان توانمند آزمون آیلتس به خاطر درست نخواندن سوال، نمره زیادی از دست می‌دهند. با دقت سوالات را بخوانید تا نمره خود را به راحتی از دست ندهید.

3. وحشت نکنید.

بعضی از سوالات آسان و برخی دیگر ممکن است بسیار دشوار باشند (حتی بعضی از مدرسان آیلتس به خاطر چالشی بودن بعضی از سوالات باید جواب ها را چک کنند.)

اشتباه ترین کار این است که زمان زیادی را برای پاسخ به یک سوال دشوار صرف کنید. اگر جواب را پیدا نکردید، سوال را رها کنید و بعدا مجدد برای پیدا کردن پاسخ تلاش کنید. همیشه می‌توانید برای پاسخ به چنین سوالاتی در پایان امتحان بازگردید.

حفظ آرامش و از دست ندادن تمرکز اهمیت بسزایی دارد. پذیرش این مسئله که قرار نیست به تمام سوالات پاسخ صحیح دهید، می‌‌تواند به حفظ آرامش و مدیریت بهتر زمان در حین امتحان کمک کند.

4. این واقعا یک امتحان ارزیابی واژگان است.

از بسیاری جهات، بخش ریدینگ آیلتس بیشتر سطح واژگان شما را ارزیابی می‌کند تا مهارت خواندن را! دلیل این مسئله این است که برای فهمیدن متون ارائه شده، باید دایره لغت وسیعی داشته باشید. به منظور تشخیص اطلاعات مورد نیاز برای دادن پاسخ درست به سوالات نیز باید دانش قابل قبولی از مترادف ها (synonyms) و پرفریز کردن (paraphrasing) داشته باشید.

5. انتظار نداشته باشید معنی همه کلمات را بدانید.

اگر معنی کلمه ای را در متن نمی‌دانستید، باید برای پیدا کردن یک نشانه به کلمات و جملات اطراف آن نگاهی بیندازید. نهایتا، می توانید آن را رها کنید و به ادامه سوالات بپردازید.

روی کلماتی که مربوط به سوال هستند تمرکز کنید و نگران کلماتی که معنی آن ها را نمی‌‌دانید نباشید.

اطلاعات ضروری IELTS Reading

در بخش ریدینگ آیلتس باید در ظرف 60 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهید. آزمون نیز به سه بخش تقسیم می‌شود که معمولا درجه سختی آن ها به تدریج افزایش می‌یابد.

دو نوع آزمون وجود دارد: آکادمیک و جنرال (Academic or General Training). پیش از شروع باید موارد زیر را بدانید:

1. به چه نمره ای نیاز دارید؛ و

2.آیا باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید یا آکادمیک.

برای پیدا کردن پاسخ این سوالات می‌‌توانید با موسسه‌‌ ای که از شما درخواست مدرک آیلتس کرده است تماس بگیرید.

تفاوت بین ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

سبک سوالاتی که در آزمون ریدینگ آکادمیک می‌آید دقیقا مثل سوالاتی است که در آزمون جنرال می‌آید. با این وجود، متونی که باید بخوانید متفاوت هستند.

داوطلبان آزمون جنرال باید ترکیبی از متون کوتاه و بلند با موضوعات عمومی یا مربوط به کار را بخوانند. در مقابل، داوطلبان آزمون آکادمیک باید به سوالات سه متن طولانی با ماهیتی آکادمیک پاسخ دهند.

مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس

یکی از چالش های بخش ریدینگ آیلتس، کامل کردن سوالات در زمان مشخص است. از آنجایی که فقط یک ساعت برای پاسخ به این 40 سوال زمان دارید، باید قبل از رزرو آزمون، کاملا آماده باشید.

تمرین ریدینگ

دسترسی به منابع قابل اعتماد هنگام تمرین برای مهارت ریدینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است- زیرا این تنها راه پی بردن به سطح کنونی خود می‌باشد. گروه آیلتس کاما با جمع آوری سوالات ریدینگ از منابع قابل اعتماد در یکجا به شما کمک می‌کند تا بدون صرف زمان برای یافتن سوالات، بتوانید تمرین کنید و از سطح خود آگاه شوید. شما می‌توانید به گروه تلگرامی آیلتس کاما بروید و به رایگان به سوالات ارسال شده توسط ربات پاسخ دهید؛ علاوه بر این، دیگر نیازی به تصحیح ندارید زیرا ربات خودش این کار را برای شما انجام می‌دهد.

سوالات رایج بخش ریدینگ آیلتس

1. آیا می‌توانم همه پاسخ ها را با حرف بزرگ بنویسم؟

بله، تا زمانی که شما به شکل یکدست به سوالات پاسخ دهید مشکلی ایجاد نمی‌کند. منظور از یکدست این است که اگر پاسخ یک سوال را با حروف بزرگ نوشتید باید تا آخر پاسخنامه پاسخ بقیه سوالات را نیز به همان شکل بنویسید.

2. آیا شما سوال برای تمرین دارید؟

بله. گروه آیلتس کاما در تلگرام با جمع آوری سوالات از منابع معتبر، مجموعه ای از سوالات ریدینگ را برای تمرین در اختیار شما قرار میدهد. شما همچنین می‌توانید در آزمون های ماک آنلاین شرکت کنید. پکیج آیلتس کاما نیز مجموعه ای بی نظیر از سوالات مختلف ریدینگ را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار می‌دهد.

3. چگونه می‌توانم سریع تر بخوانم؟

بستگی به عوامل مختلف دارد. برای بالا بردن سرعت خواندن، می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

4. چگونه می‌توانم در کمتر از یک ساعت به سوالات پاسخ دهم؟

به طور خلاصه می‌توانید از تکنیک های خواندن سریع و بالا بردن سرعت خواندن خود استفاده کنید. می‌توانید استراتژی ها را از اینجا بخوانید.

5. باید به چند سوال پاسخ درست دهم؟

بستگی به نمره ی مورد نظرتان دارد. می‌توانید از طریق لینک زیر اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *