1. آیلتس (IELTS) به چه معناست؟

آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنی سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی می‌باشد.

2. در آزمون آیلتس چند مهارت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؟

در آزمون آیلتس چهار مهارت شامل: مهارت شنیداری (Listening)، مهارت خواندن (Reading)، مهارت نوشتن (Writing)، و مهارت گفتاری (Speaking) ارزیابی می‌شوند.

3. آیا آمریکن برای آیلتس قابل قبول است؟

بله. این یک آزمون بین المللی است. در بخش گفتاری این آزمون، ممتحن ها اغلب با لهجه های استرالیایی یا آمریکایی صحبت می‌کنند. از نظر املایی باید یکی از این دو (یعنی British یا American) را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید نمی‌توانید ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید.

4. کدام مهارت ها را در یک روز امتحان می‌دهیم؟

مهارت شنیداری، خواندن و نوشتن در یک روز هستند. مهارت گفتاری هم می‌تواند قبل، بعد یا در روز امتحان با دیگر مهارت ها، امتحان داده شود.

5. آیا بین مهارت های کتبی آزمون، استراحت داده می‌شود؟

خیر. بین Listening، Reading  و Writing وقتی برای استراحت داده نمی‌شود. کل زمان این سه آزمون 2 ساعت و 40 دقیقه زمان می‌برد. پس مطمئن شوید قبل از آزمون تغذیه مناسب داشته باشید.

6. آیا می‌توانیم برای آزمون از خودکار استفاده کنیم؟

در بخش نوشتاری امتحان آیلتس، هم می‌توانید از مداد و هم از خودکار استفاده کنید. اما برای پاسخ به سوالات خواندن و بخش شنیداری حتما باید از مداد استفاده کنید (پاک کن فراموش نشود.)

7. چند بار می‌توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد. شما می‌‌توانید هر چندبار که می‌خواهید شرکت کنید.

8. آیا می‌توانیم  در روز آزمون ساعت به همراه داشته باشیم؟

خیر. شما مجاز به استفاده از ساعت در هیچ یک از بخش های امتحان آیلتس نیستید.

9. نتیجه امتحان آیلتس چند روز بعد اعلام می‌‌شود؟

13 روز پس از امتحان، پاسخ برای شما ارسال می‌‌شود. در برخی مراکز آزمون، نتیجه هم به صورت پیامک و هم به صورت آنلاین قابل مشاهده است.

10. مدت اعتبار آزمون آیلتس چقدر است؟

آزمون آیلتس دو سال معتبر می‌باشد.

11. آیا می‌توانیم به نمره ی آزمون اعتراض کنیم؟

بله. شما می‌توانید تا 6 هفته پس از آزمون خود اقدام به اعتراض به نتیجه ی آزمون خود بکنید. هزینه‌ی اعتراض 160 دلار می‌باشد. فرم درخواست اعتراض را می‌توانید از مراکزی که در آن آزمون داده اید بگیرید. آزمون شما توسط یک محصص دیگر تصحیح خواهد شد. در صورت اینکه نمره‌ی شما بیشتر از قبل شد هزینه ای که جهت اعتراض پرداخت کرده اید به شما بازگردانده می‌شود در غیر اینصورت هزینه ای به شما بازگردانده نمی‌شود.

 12. آیا سوالات بخش شنیداری در آزمون آیلتس جنرال با آکادمیک متفاوت است؟

خیر. برای همه‌‌ی متقاضیان یک Listening  پخش می‌شود. یک امتحان و یک شیوه‌‌ی تصحیح یکسان. متقاضیان آزمون جنرال و آکادمیک دارای بخش شنیداری و گفتاری مشترک هستند.

13. آیا در پایان بخش Reading  زمانی مجزا برای انتقال پاسخ ها به پاسخنامه وجود دارد؟

خیر. در زمان یک ساعته ی خود باید پاسخ ها را مستقیما وارد پاسخنامه کنید و هیچ زمان اضافه ای برای انتقال پاسخ به پاسخنامه در این بخش به شما داده نمی‌شود.

14. لهجه در بخش گفتاری باعث کم شدن نمره می‌شود؟

تا جایی که ممتحن متوجه صحبت های شما شود، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

15. آیا می‌توان نظر ممتحن را پرسید؟

خیر این امتحان سنجش مهارت انگلیسی شماست و مصحح می‌‌خواهد نظر شما و زبان انگلیسی شما را بشنود.

16. بهترین مرکز برای شرکت آزمون کجاست؟

تصمیم در مورد انتخاب بهترین مرکز آیلتس با خود شماست. اما نکاتی هست که باید هنگام انتخاب مرکز آزمون به آن توجه کنید. نظرات متقاضیانی که در آن محل امتحان داده اند را جویا شوید، قبل از آزمون اصلی در همان مرکز آزمون ماک دهید، مسیر و چگونگی رفت وآمد تا مرکز مورد نظر را ارزیابی کنید.

17. آزمون آیلتس در چه کشورهایی مورد قبول است؟

آزمون آیلتس در بیش از 120 کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه حدود 1.5 میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. این آزمون مورد تایید دانشگاه ها و کارفرمایان در بسیاری از کشورها جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا، بریتانیا، می‌‌باشد. این آزمون همچنین مورد تایید سازمان های تخصصی (از جمله سازمان های پزشکی)، مقامات مهاجرتی و سازمان های دولتی دیگر نیز می‌باشد. میتوانید لیست سازمان هایی را که مدرک آیلتس را به رسمیت می‌شناسند، در سایت www.ielts.org مشاهده کنید.

18. متقاضیان چه زمانی می‌توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند؟

آزمو‌ن‌های آکادمیک آیلتس سالیانه در 48 تاریخ مشخص برگزار می‌شوند. آزمون ها آیلتس جنرال در 24 تاریخ مشخص برگزار می‌‌شوند.

19. هزینه شرکت در آزمون آیلتس چقدر است؟

در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون آیلتس 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان می‌باشد.

20. برای ثبتنام آزمون آیلتس به چه مدارکی نیاز داریم؟

 پاسپورت با حداکثر 6 ماه اعتبار. پیشنهاد می‌‌شود که برای شرکت در آزمون حداقل 16 سال سن داشته باشید.

21. برای قبولی در آزمون آیلتس باید چه نمره ای کسب کنیم؟

نمره مورد قبول در آزمون آیلتس را دانشگاه یا کارفرمای شما تعیین می‌کند. نمره بندی این آزمون از صفر تا 9 می‌‌باشد. اگر کسی در آزمون شرکت نکند و یا هیچ تلاشی در گرفتن نمره نکند، نمره او صفر می‌شود. اگر تنها در حد چند کلمه پاسخ بدهد نمره او یک می‌شود. اگر تنها در حد برطرف کردن نیازهای زبانی اولیه پاسخ دهد نمره 2 به او تعلق می‌گیرد. فردی که بتواند به میزان محدودی مفهوم و معنا را منتقل کند نمره 3 می‌گیرد. نمره بندی به همین ترتیب پیش می‌‌رود و فردی که نمره 9 کسب می‌کند یک کاربر کاملا حرفه ای محسوب می‌شود. بیشتر دانشگاه ها نمره 6 تا 6.5 را مینیمم نمره مورد قبول در نظر می‌‌گیرند.

22. آیا نمره‌‌ی یک بخش روی بخش دیگر تاثیر دارد؟

خیر، هر بخش نمره جداگانه دارد و در انتها نمره اورال با جمع کردن نمره تمامی بخش ها و میانگین گرفتن از آن ها به دست می‌‌آید.

23. آیلتس بهتر است یا تافل؟

آیلتس و تافل هر دو آزمون های معتبری هستند. هر کس با بررسی مشخصات و ویژگی های هر آزمون بر اساس توانایی خود می‌تواند انتخاب کند که در کدامیک از این دو آزمون شرکت کند. از نظر سطح زبانی باید در هر دو آزمون سطح زبان عمومی قابل قبولی داشته باشید تا بتوانید نمره مورد نیاز دانشگاهتان را کسب کنید.

24. آیا آزمون آیلتس سخت است؟

در جواب این سوال باید بگوییم سختی امتحان استاندارد است. همانطور که گفتیم این یک آزمون ارزیابی زبان استاندارد است که مورد تایید مراکز و سازمان های معتبر است.

25. چه کسی باید آزمون آکادمیک بدهد و چه کسی باید در آزمون جنرال شرکت کند؟

آزمون آیلتس آکادمیک مخصوص متقاضیانی است که قصد شرکت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی خارج از کشور را دارند در حالی که متقاضیان کار در کشورهای خارجی نیازمند شرکت در آزمون آیلتس جنرال هستند. بهتر است پیش از شرکت در آزمون، از مرکز مورد نظر در مورد آزمون مورد تایید آن مرکز پرسیده شود.

26. آیا کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را ندارند هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟

بله، از آنجایی که آزمون آیلتس یک آزمون استاندارد برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی داوطلبان می‌باشد، افرادی که می‌خواهند حرفه ای بودن خود را در زبان انگلیسی اثبات کنند نیز می‌‌توانند در این آزمون شرکت کنند و میزان تسلط خود را به زبان انگلیسی نشان دهند.

27. نمره آیلتس چگونه محاسبه می‌شود؟

آیلتس از سیستم نمره دهی 9 نمره ای برای سنجش و ارزیابی مهارت ها به شکلی  منسجم، تشکیل شده است. شما برای هر کدام از مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ نمره ای جداگانه دریافت خواهید کرد و یک نمره اورال از یک تا 9 دریافت می‌کنید.

28. چه لهجه هایی در بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ شنیده می‌شود؟

از آنجایی که آیلتس یک امتحان بین المللی است، لهجه های مختلفی در آن شنیده می‌شود.

29. آیا در قسمت ریدینگ و لیسنینگ میتوان در برگه سوالات یادداشت برداری کرد؟

بله، مصحح برگه سوالات شما را نمیبیند.

30. برای روز امتحان اسپیکینگ چه چیزی لازم است؟

باید همان مدارک شناسایی که در فرم درخواست آزمون آیلتس هنگام ثبتنام آزمون استفاده کرده اید را همراه داشته باشید و همینطور برای روز امتحان کتبی. مدرک شناسایی شما قبل از ورود به اتاق مصاحبه بررسی می‌شود. وسایل شخصی از جمله وسایل الکترونیکی و ساعت باید قبل از ورود به اتاق تحویل داده شود.

31. اگر در روز امتحان مریض یا غایب باشم چه اتفاقی می‌افتد؟

اکر در روز امتحان بدون اطلاع قبلی غیبت کنید، کل هزینه آزمونتان سوخت می‌شود.

32. اکر کارنامه آزمون (Test Result Form)خود را گم کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

TRF  تا دو سال اعتبار دارد. کپی کارنامه برای آزمون دهنده ارسال نخواهد شد اما در صورت درخواست، به سفارت یا مرکز آموزشی مورد نظر ارسال می شود. تا 5 نسخه به صورت رایگان ارسال می‌‌شود. در صورت درخواست بیشتر از 5 نسخه، هزینه ای جهت صدور آن دریافت می‌گردد. جهت اطلاعات بیشتر با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.

33. اگر به دلایلی در روز آزمون تاخیر داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت تاخیر، می‌توانید در اولین آزمون بعدی که دارای ظرفیت خالی باشد شرکت کنید.

34. آیا برای ثبتنام آزمون آکادمیک و جنرال روند متفاوتی وجود دارد؟

خیر روند هر دو یکی می‌‌باشد. اما در نظر داشته باشید که ظرفیت هر آزمون متفاوت است، همگام ثبتنام آزمون خود دقت کنید که آزمون را به اشتباه ثبتنام نکنید.

35. آیا می توانم آزمون خود را کنسل و یا به روز دیگری موکول کنم؟

بله، تا 5 هفته قبل از آزمون خود زمان دارید تا آزمون خود را کنسل و یا زمان آن را جا به جا کنید. برای کنسل کردن در زمان نزدیک به آزمون باید دلیل موجه و معتبر مانند یک بیماری جدی داشته باشید. در غیر اینصورت، باید پول آزمون را مجددا تمام و کمال پرداخت کنید و هزینه کامل ثبتنام را بپردازید تا بتوانید در آزمون شرکت کنید.

36. آیا می توانم پس از امتحان به پاسخ های نمره داده شده دسترسی داشته باشم؟

  خیر، آیلتس اجازه دسترسی به پاسخ ها را پس از آزمون به متقاضیان نمی‌دهد.

37. آیا اگر در کشور دیگری آزمون دهم آسان تر خواهد بود؟

آیلتس یک آزمون بین المللی استاندارد است و همه ورژن های سوال دارای سختی یکسان است، اهمیتی ندارد که در کجای دنیا امتحان می‌دهید.

38. کدام یک از مهارت های آیلتس سخت تر است؟

براساس یک نظرسنجی، مهارت نوشتاری چالشی تر از دیگر مهارت های مورد ارزیابی در آزمون آیلتس گزارش شده است.

39. اگر به نتیجه ی آزمون اعتراض داشتم، چه کاری باید انجام دهم؟

شما می‌توانید تا 6 هفته پس از آزمون خود اقدام به اعتراض به نتیجه‌ی آزمون خود بکنید. هزینه‌ی اعتراض 160 دلار می‌باشد. فرم درخواست اعتراض را می‌توانید از مراکزی که در آن آزمون داده اید بگیرید. آزمون شما توسط یک محصص دیگر تصحیح خواهد شد. در صورت اینکه نمره ی شما بیشتر از قبل شد هزینه ای که جهت اعتراض پرداخت کرده اید به شما بازگردانده می‌شود در غیر اینصورت هزینه‌‌ای به شما بازگردانده نمی‌‌شود.

40. چند بار می توانم در آزمون شرکت کنم؟

شرکت در آزمون آیلتس هیچ محدودیتی ندارد و شما هر چند بار که می‌خواهید می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *