زمان دغدغه بسیاری از متقاضیان سفر به کشور کاناداست و برای آنها بسیار اهمیت دارد که ویزای آنها به موقع صادر شود. به عنوان مثال برای دانشجویی که صرفاً یک بار می‌تواند از فرصت انتقال ترم استفاده کند و به اصطلاح دیفر کند زمان مقوله بسیار حیاتی است، چون اگر ویزا به موقع صادر نشود نیاز به تصمیم دیگر دارد. فرایند زمان صدور با توجه به انواع ویزاها و البته محل سکونت متقاضی می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به برخی از نکات مهم در فرایند صدور انواع ویزاها اشاره کرده ایم:

  • همه‌گیری ویروس Covid 19 مدت زمان صدور ویزاهای کشور کانادا را تحت تاثیر قرار داده است و امکان دارد زمان صدور ویزا بیشتر از زمانی باشد که در سایت Canada.ca اعلام شده است.
  • متقاضیان بایستی پرونده خود را از همه لحاظ به صورت کامل ثبت کنند. پرونده ای اگر ناقص باشد مدت زمان صدور ویزا افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مدت زمان صدور انواع ویزاها در سایت Canada.ca به صورت هفتگی آپدیت می‌شود.
  • در مدت زمان صدور انواع ویزاها، فرایند انگشت نگاری (Biometrics) لحاظ نشده است و این فرایند امکان دارد مدت زمان صدور را افزایش دهد.
  • هر گونه تغییر در پرونده خود را میتوانید از طریق Web form به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

در سایت Canada.ca میتوانید از طریق لینک زیر پرونده ‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته اند را از حیث زمان ثبت (Submit) ملاحظه کنید:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/check-status.html

  • میزان زمان صدور انواع ویزاها بر اساس مکان ثبت مدارک متفاوت است برای مثال تقاضای ویزا از داخل کانادا مدت زمان بررسی کمتری به نسبت تقاضای ویزا از خارج از کشور کانادا دارد.
  • متقاضیان میتوانند از طریق سایت Canada.ca و در لینک زیر فرایند صدور انواع ویزا را مشاهده کنند:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/check-processing-times.html

بیشتر بدانید:

خدمات پرداخت توسط گروه کاما (کاما پرداخت)

مشاوره آنلاین مهاجرت تحصیلی به کانادا

سامانه اطلاعاتی ویزای کانادا – ویزا بانک

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *