لیسانس در کانادا

تحصیلات دوره کارشناسی در کانادا پس از اتمام دبیرستان شروع می‌شود و طول این دوره حدود سه تا پنج سال است. کانادا همیشه به دلیل برنامه‌های دیپلم و پس از دیپلم خود شناخته شده بوده و به دانشجویان اجازه کار سه ساله می‌دهد. اخیراً، مدرک لیسانس با توجه به اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی چشم‌انداز شغلی بهتری دارد، در بین دانشجویانی که مایل به تحصیل در دوره‌های سه تا پنج ساله هستند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

مدرک لیسانس در کانادا (که عمدتاً توسط دانشگاه‌ها و فقط چند دانشکده ارائه می‌شود) حوزه گسترده‌تری را شامل می‌شود و شامل موضوعاتی مانند علوم، ریاضیات، علوم انسانی و تاریخ و مهندسی است.

شهریه دوره کارشناسی در کانادا

هزینه سالانه تحصیل برای یک دوره کارشناسی با توجه به نوع دوره و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، متفاوت خواهد بود. تحصیل در کانادا به دلیل شهریه ارزان دانشگاه‌ها در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه است.

طبق آمار، متوسط شهریه دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی در سال 2019 و 2020 حدود 29712 دلار کانادا در سال است. در این میان، دوره‌های علوم انسانی ارزان‌تر بوده (به طور متوسط 5542 دلار کانادا)، در حالی که رشته‌هایی مانند مهندسی و پزشکی گران‌تر هستند (به طور متوسط 21717 دلار کانادا برای دندانپزشکی و 14162 دلار کانادا برای پزشکی). هزینه‌های دوره‌های کسب و کار (business) و دوره‌های مدیریتی کمتر از میانگین کشوری است و سالانه در حدود 6827 دلار کانادا است.

معیارهای پذیرش دوره‌های کارشناسی کانادا

از آنجا که فضا و امکانات دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو محدود است، بین دانشجویان رقابت برای پذیرش وجود دارد. برای اکثر دانشگاه‌ها، رقابت براساس دو معیار اساسی نمرات بالا در دبیرستان و مهارت در یکی از دو زبان رسمی (که در بیشتر مناطق کانادا انگلیسی بوده و در برخی مناطق مانند کبک فرانسوی است). در بیشتر موارد، میانگین کلی حداقل 70٪ در دبیرستان برای اخذ پذیرش از دانشگاه کافی است (با این وجود، استثناهای زیادی با توجه به وضعیت متقاضی و برنامه‌ای که درخواست کرده، وجود دارد؛ لذا بهتر است متقاضیان شرایط پذیرش تحصیلی را مستقیماً از وب‌سایت دانشگاه‌ها مطلع شوند.)

مطالع بیشتر — دوره آنلاین آمادگی آزمون دولینگو

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *