بی گمان یکی از پدیده‌های شگفت انگیز عصر حاضر و  شاید یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر، اینترنت است. شاید 50 سال پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که به واسطه اینترنت، ارتباطات تا این حد عمیق، وسیع و هوشمند باشد و اما عجیب‌تر از آن، شاید پیوند بسیار جالب  آن با هوش مصنوعی باشد. به نظر میرسد دنیای آتی، دنیای هوش مصنوعی باشد. در تمامی حوزه ها مخصوصا صنعت کامپیوتر، موبایل، حمل و نقل، پزشکی و …، پیوند بین هوش مصنوعی و اینترنت تا حدودی رضایت بخش و البته خیره کننده و هیجان انگیز بوده به غیر از حوزه آموزش و یادگیری. ویروس کرونا که از سال 2020 در  تمام دنیا شایع شد، کمبودها در این حوزه را بیش از  پیش نمایان کرد. سازمانهای اداری، علمی و تجاری، برنامه‌ریزی‌های  گسترده  و   منظمی را برای پوشش دادن این کمبودها  انجام دادند. اکثر این سازمانها خلاهای زیادی  را در  زمینه آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی و … داشتند. مراکز برگزار کننده آزمونهای زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس با توجه به بازار گسترده و کسب و کار  وسیع و پر رونقی که آموزشهای حضوری داشتند شاید برایشان اهمیتی نداشت که در زمینه هوش مصنوعی، استفاده از اینترنت و یادگیری الکترونیکی فعالیت جدی داشته باشند. و بی گمان ویروس کرونا و تعطیلی بلندمدت مراکز برگزار کننده آزمون  تلنگری بسیار جدی به این مراکز برای خارج شدن از رویه های سنتی  بود. در بحبوحه کرونا اما آزمونی مورد استقبال متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار گرفت که ویژگیهای بسیار جذابی داشت که پیش از این برای خیلیها قابل تصور نبود؛ آزمون آنلاین دولینگو. این آزمون به خاطر آنلاین بودن  به یک گزینه بسیار جذاب برای دانشگاهها، زبان آموزان و پژوهشگران تبدیل شد. پس از معرفی دولینگو  و تبلیغات بسیار گسترده دانشگاهها، مراکز آیلتس و تافل به عنوان مراکز پیش رو در تعیین میزان کفایت زبان آموزان در  زبان انگلیسی، آزمونهایی چون IELTS Indicator و TOEFL Essential  را معرفی کردند که به جهت تجربه کم این مراکز  و  پیچیدگی ارائه آزمونهای آنلاین  تقریبا  موفق نبودند. رهبران و سیاست‌گذاران این دو غول و مافیای آزمون زبان به خوبی میدانند که آزمونهای سنتی در پایان عمر خود هستند و باید به زودی آنها را در گنجینه خاطرات خود بایگانی کنند.  برای بایگانی کردن آزمونهای سنتی، مرکز برگزار کننده آیلتس (IDP) اینک آزمون جدید  خود را تحت عنوان IELTS online  معرفی کرده است. در ادامه به معرفی این آزمون جدید می پردازیم.

آزمون IELTS online

آزمون IELTS Online ، آزمون جدید و آکادمیک آیلتس است. این آزمون در حال حاضر  به صورت Academic قابل اجرا است و برای اهداف مهاجرتی (مثل Express Entry در کانادا) قابل قبول نیست. ثبت نام از طریق سایت IELTS.IDP.com امکان پذیر است. در حال حاضر امکان ثبت نام برای همه کشورها مقدور نیست. این آزمون دقیقا مثل آزمونهای سنتی آیلتس در چهار مهارتSpeaking, Reading, Listening , Writing میزان تسلط زبان‌آموزان را می‌سنجد. مهارت Speaking  از طریق Video Call  و بوسیله یک Human Examiner سنجیده می‌شود.

نتایج آزمون آنلاین پس از  3 تا 6 روز  اعلام می‌شود. نمره دهی بر خلاف آزمون دولینگو که توسط سیستم هوش مصنوعی انجام می‌شود در این آزمون توسط مصححان آیلتس انجام می‌گیرد.

در این آزمون، داوطلبان میتوانند زمان آزمون (روز  و ساعت) را طبق تقویم اعلام شده مشخص کنند و در هر مکانی که دلخواهشان است در آزمون شرکت کنند. در آزمون دولینگو، داوطلب میتواند در هر زمانی که آمادگی دارد در آزمون شرکت کند که در آزمون آیلتس به این صورت نیست.

هزینه آزمون به دلار کانادا و با محاسبه تکس در استان اونتاریو حدود 390 دلار است.

محتوا و منابع آزمون دقیقا مشابه با آزمونهای سنتی (کاغذی و کامپیوتری) است و داوطلبان میتوانند از متریالهای آزمونهای قبلی برای آزمون جدید استفاده کنند.

انتخاب تاریخ و ساعت پارت اول آزمون
انتخاب تاریخ و ساعت پارت دوم آزمون

آیلتس آنلاین، آزمون زبان انگلیسی با امنیت بالا

آیلتس آنلاین روشی نوین برای متقاضیان آیلتس آکادمیک می باشد و دارای محتوا و فرمت مشابه آزمون آکادمیکی است که در مراکز آزمون آیلتس برگزار می شود. در نتیجه، این آزمون برای متقاضیانی که ترجیح می دهند تا در خانه آزمون دهند و یا به مراکز برگزاری آزمون دسترسی ندارند، ایده آل و معتبر است.

رویکرد امنیت چند مرحله ای این آزمون

آزمون آیلتس آنلاین با استفاده از تدابیر امنیتی که قبل و پس از آزمون انجام می شود، بستری کاملا امن را برای آزمون دهندگان فراهم میکند. تدابیر امنیتی بیشتر در حین آزمون زیر نظر مراقبانی که به همین منظور آموزش دیده و به کار گرفته شده اند، اجرا می شود که مستقیما توسط  خود IELTS مدیریت می شوند. علاوه بر نظارت زنده، هوش مصنوعی نیز برای جلوگیری از هر گونه تخلف به کار گرفته شده است.

محتوا و فرمت مشابه آزمون کاغذی آیلتس

آیلتس آنلاین کلیه ی مهارت های چهارگانه آکادمیک –لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ را پوشش می دهد. این آزمون همچنین دارای ارزیابی های بسیار دقیقی است که توسط اگزمینر‌های تعلیم دیده صورت می گیرد، و مهارت اسپیکینگ نیز با وجود اگزمینر حقیقی، منعکس کننده قابلیت های واقعی داوطلب در برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی می باشد.

در آزمون آنلاین آیلتس سوالات لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ کاملا مشابه آزمون کامپیوتری آیلتس ارزیابی می شوند. آزمون اسپیکینگ همچنان توسط اگزمینر حقیقی و از طریق تماس تصویری آنلاین صورت می گیرد.

بهره گیری از هوش انسانی

بخش اسپیکینگ آیلتس آنلاین، همانند آزمون هایی که در سنترهای آیلتس برگزار می شوند، توسط  یک ممتحن آموزش دیده اجرا می شود. در آیلتس آنلاین، مهارت اسپیکینگ توسط تماس تصویری امن ارزیابی می شود. فرمت و سوالات دقیقا یکی هستند که نشان دهنده مهارت زبان انگلیسی متقاضی می باشد.

دریافت نتایج آزمون آیلتس آنلاین

آیلتس آنلاین فرصت بهتری به متقاضیان برای رسیدن به سطح زبان انگلیسی مورد نظر دانشگاه ها و مراکز آموزشی می دهد. نتایج چگونه در دسترس قرار می گیرد؟

نتایج آزمون به صورت الکترونیکی از طریق سرویس تایید نتایج آیلتس (IELTS Results Verification Service) در دسترس قرار می گیرد. هیچگونه ریپورت کاغذی صادر نمی شود.

اگر شما موسسه ای هستید که آیلتس را به رسمیت می شناسید ( فقط موسسات آموزشی) و در حال حاضر نتایج آیلتس را به صورت الکترونیکی دریافت می کنید، پس لازم نیست کاری انجام دهید چون به صورت اتوماتیک نتایج آیلتس برایتان ارسال می شود. اگر نمیخواهید که نتایج آیلتس آنلاین برایتان ارسال شود، جزئیات اکانت خود را به روزرسانی کنید.

اگر موسسه شما می خواهد نتایج آیلتس آنلاین را دریافت کند اما هنوز برای دریافت نتایج الکترونیکی (E-Download Service) ثبتنام نکرده است، لازم است که جزئیات حساب کاربری خود را به روز رسانی کنید.

لینک ثبت نام آزمون IELTS online

لینک گروه تلگرام آزمون IELTS online

لینک گروه آزمون آنلاین دولینگو

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *