یکی از مدارک مهم در فرایند ویزای تحصیلی کانادا، گواهی عدم سوپیشنیه (Police Certificate) است. این گواهی گرچه یک مدرک غیراجباری (Optional) است اما ارائه آن به تسریع در صدور ویزا کمک زیادی می‌کند. محل قرار گیری آن در Client Information است. این مدرک از داخل ایران برای متقاضیان تحصیل در کانادا به دو طریق قابل دریافت است:

1- آنلاین (مراجع قضایی): دریافت گواهی از این طریق بین 1 تا 4 روز طول می‌کشد و اعتبار آن دو ماهه است. در این روش ابتدا از طریق سامانه ثنا احراز هویت انجام میگیرد و سپس از طریق سایت adliran درخواست گواهی عدم سوپیشینه داده می‌شود. فرایند کار در این روش بدین صورت است:

  • در سامانه ثنا، اطلاعات رو وارد کنید، “کارگزاری” رو انتخاب کرده و با وبکم و امضا یا از طریق موبایل، احراز هویت رو انجام داده و در پایان هزینه را پرداخت کنید.
  • سپس وارد سایت adliran شوید و از سمت راست از گزینه ها “ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه” را انتخاب کرده، اطلاعات را را وارد کرده و هزینه را پراخت نمائید. در پایان سیستم سابقه یابی را انجام می‌دهد. با کد پیگیری میتوانید وضعیت پرونده را بررسی کنید.
  • در این روش از شما نوع درخواست پرسیده میشود که میتوانید درخواست را به نام خودتان بزنید و نیازی نیست سازمان خاصی را بنویسد.
  • فهرست واحدهای قضایی استان محل سکونت را وارد کنید. هنگامی که پرونده به حالت “ابلاغیه صادر شد” نمایش داده شد، امکان دریافت گواهی عدم سوپیشینه است. در برخی اوقات امکان نمایش متن بالا وجود ندارد که در این صورت دوباره وارد سایت شوید و از منوی سمت راست قسمت “سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی” وارد شوید و بعدش گواهی رو دانلود کرده و پرینت کنید. پس از اینکه نامه را دانلود کردید آن را به یکی از نزدیکترین مراجع قضایی برده و مهر و امضا بزنید(راهنما را دانلود کنید).

2- حضوری (پلیس +10): این روش بین 1 هفته الی 2 هفته زمان میبرد و اعتبار آن دو ماهه است. در این روش که به صورت حضوری است با حضور در مراکز پلیس +10 محل سکونت، انگشتنگاری انجام می‌شود. این روش در شهر تهران به نسبت شهرهای دیگر زمان زیادی را برای صدور به خود اختصاص میدهد.

نکات مهم:

  • گواهی عدم سوپیشینه پس از ترجمه 6 ماه اعتبار دارد(کلیک کنید).
  • در فرایند ویزای تحصیلی برای این گواهی مهر دارالترجمه کفایت می‌کند و نیازی به مهرهای دادگستری و وزارت امورخارجه نیست. گرچه برخی از مراکز دارالترجمه بدون این مهرها، ترجمه را انجام نمی‌دهند.
  • متقاضی در صورتی که در خارج از ایران بیش از 6 ماه اقامت دارد، بایستی گواهی عدم سوپیشینه را از محل سکونت خود ارائه نماید.
  • ارائه یا عدم ارائه این گواهی منجر به رد شدن پرونده (Refused) نمی گردد.

لینکهای مفید

دانلود راهنمای گام به گام درخواست الکترونیکی (آنلاین) گواهی عدم سوپیشینه

وبفرم چیست؟

راهنمای درخواست ویزای تحصیلی کشور کانادا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *