(برای عضویت در گروه تمرینات دولینگو: کلیک کنید)

در این مقاله قصد داریم خطاهای آزمون دولینگو، دلایل آنها و راهکارهای لازم در جهت جلوگیری از اینولید شدن تست را به شما معرفی کنیم. امیدوارم با رعایت کردن این نکات در اولین تلاش بدون گرفتن اخطار موفق به اخذ نمره شوید. شما هم چنین می‌توانید عضو کانال تجربیات آزمون دولینگو شوید و از تجربه دوستان دیگر (بیش از 5000 آزمون) استفاده نمایید(کلیک کنید). برخی از اینولیدیها مثل خارج شدن نشانگر از صفحه آزمون در حین آزمون اتفاق می‌افتد اما برای اغلب آنها شما باید منتظر نتیجه بمانید. احتمال دارد در صورتی که موارد زیر را رعایت نکنید نتیجه همراه با اینولیدی باشد. نتیجه آزمون در صورتی که همراه با اینولیدی باشد شما 2 یا 3 بار فرصت مجدد در آزمون بدون پرداخت هزینه آزمون را دارید. در صورتی که این فرصت بهتون داده نشده باشد حتما از طریق لایو چت مکاتبه کنید.

اینولیدی شماره (۱):

You looked away from the screen for an extended period of time.

در طول آزمون  به غیر از وبکم و مانیتور به جای دیگری از محیط نگاه نکنید. شما باید در طول اسپیکینگ به مانیتور و وبکم متمرکز باشید. در حین آزمون؛ تایمر سمت چپ اسکرین قرار دارد. سعی کنید استرس خود را کنترل کنید و مرتبا به تایمر نگاه نکنید. با این کار شما احتمال اینولیدی به دلیل خارج از صفحه نگاه کردن را کاهش می دهید. در طول رایتینگ نگاه کردن به کیبورد بلامانع است و مشکلی ندارد. پیشنهاد می شود یک آینه پشت سر خود بگذارید به طوریکه مشخص باشد جلوی شما مورد شک برانگیز یا شخص دیگری در محیط آزمون شما نیست. به علاوه اگر نور کافی در محیط خود داشته باشید(به طور مثال از چراغ مطالعه استفاده کنید و نورش را روی صورت خود تنظیم کنید) با واضح بودن چشم شما، مشخص میشود شما به جایی غیر از مانیتور نگاه نکرده اید.

اینولیدی شماره (۲):

We could not verify the security of your test environment.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت شود، آرام بودن محیط آزمون بدون حضور شخص دیگری است. (معمولا داوطلبان به دلیل صداهای طبیعی محیط مانند صدای بوق خودرو، اذان! و… اینولید نمی شوند.) پیشنهاد می شود یک آینه پشت سر خود بگذارید به طوریکه مشخص باشد شخص دیگری در محیط آزمون شما حضور ندارد.

اینولیدی شماره (۳):

Your face was not always visible because the test area was too dark.

حتما قبل از شروع آزمون از کافی بودن نور محیط اطمینان حاصل کنید. نور محیط باید به اندازه ای باشد که چهره شما در کادر مشخص شده واضح و قابل رؤیت باشد. با استفاده از چراغ مطالعه میتوانید نور کافی را فراهم کنید.( اگر از عینک استفاده می کنید، حواستان باشد نور در شیشه عینک شما بازتاب نشود.)

اینولیدی شماره (۴):

Your microphone did not work during the test.

قبل از آزمون از طریق سایت های چک میکروفون و همچنین در‌پروسه شروع آزمون از طریق بخش چک میکروفون صدای خود را ضبط و پخش کنید، اگر واضح شنیدید و مطمئن شدید که میکروفون درست کار میکند، آزمون را شروع کنید.برای مثال می توانید از سایت زیر برای چک کردن میکروفون استفاده کنید:

تست میکروفون

اینولیدی شماره (۵):

You did not speak during the graded speaking section. You must speak for 30 to 90 seconds in reply to each question.

برای اینکه در سه بخش اسپیکینگ آزمون دولینگو( DI, Cue Card, Audio)هوش مصنوعی بتواند سطح شما را تشخیص دهد، حداقل باید ۳۰ ثانیه صحبت کنید و حداکثر ۹۰ ثانیه برای صحبت کردن فرصت دارید. اگر کمتر از ۳۰ ثانیه صحبت کنید آزمون شما اینولید خواهد شد. پیشنهاد می شود حتی اگر صورت سوال را به درستی متوجه نشدید، کمی بیشتر از سی ثانیه ( مثلا ۳۲ ثانیه) در مورد اینکه چه چیزی در سوال برای شما چالش برانگیز است، صحبت کنید. توجه کنید که اگر صورت سوال را متوجه نشوید و ۹۰ ثانیه صحبت کنید، احتمال اینکه هوش مصنوعی شما را اینولید کنید افزایش می یابد. (رجوع شود اینولیدی شماره ۷)

اینولیدی شماره (۶):

You are using third party webcam software. Please try again without using this software.

 اپلیکیشن هایی وجود دارند که از کمپانی اصلی منتشر نشده اند ( third-party) و معمولا به وبکم یا میکروفون شما ارتباط دارند. شما نیاز دارید که قبل از شروع آزمون این برنامه ها را حذف کنید که به این دلیل اینولید نشوید.

اینولیدی شماره (۷):

Your speaking response was not related to the question we asked you. Your response must be related to the question asked to receive a valid score.

سعی کنید در پاسخ به سوالات بخش اسپیکینگ، تا حد امکان در حیطه صورت سوال صحبت کنید. اگر خارج از حیطه سوال صحبت کنید اینطور برداشت می شود که از قبل حفظ کرده اید یا حتی از متن روخوانی میکنید. پیشنهاد می شود حتی اگر صورت سوال را به درستی متوجه نشدید، کمی بیشتر از سی ثانیه ( مثلا ۳۲ ثانیه) در مورد اینکه چه چیزی در سوال برای شما چالش برانگیز است، صحبت کنید.

اینولیدی شماره (۸):

Your speaking response appears to be rehearsed or written out in advance. This is not permitted. Your speaking response must be naturally given at the time of the test to receive a valid score.

در طول آزمون دولینگو، اجازه خواندن از روی نوشته ای ندارید. پس اگر در طول اسپیکینگ به جایی غیر از مانیتور و وبکم نگاه کنید ( به طور مثال به کیبورد) اینگونه برداشت میشود که از متنی روخوانی می کنید. روان صحبت کردن به معنای تند صحبت کردن نیست، پس در طبیعی صحبت کردن مراقب سرعت خود باشید. اگر با سرعت بیش از حد صحبت کنید، آزمون شما به دلیل طبیعی صحبت نکردن اینولید خواهد شد.

اینولیدی شماره (۹):

There was a technical error with the recording.

اگر به دلیل خطای فنی در طول آزمون یا بعد از آزمون و هنگام آپلود آزمون، صدای شما ضبط نشده باشد، تست شما اینولید می شود.

اینولیدی شماره (۱۰):

There is too much glare on your glasses which obscures parts of your face. Try again in a well-illuminated room to reduce glare.

در صورتی که از عینک طبی استفاده می کنید، سعی کنید نور محیط را به گونه ای تنظیم کنید که نور از عینک شما بازتاب نشود. نور محیط را آنقدر کم نکنید که چهره تان در کادر تعیین شده، واضح نباشد.

اینولیدی شماره (۱۱):

You wore headphones or airbuds during the test.

 قبل از شرکت در آزمون؛ قوانین آزمون را با استفاده از #rules مطالعه کنید. در طول آزمون استفاده از هدفون و هندزفری ممنوع است.

خطای شماره (۱۲) : مربوط به ID (پاسپورت):

Your ID could not be verified. To complete your test, please submit an acceptable form of ID. If you believe this is in error, please contact support.

این اخطار اینولیدی محسوب نمیشود و پس از ارسال پاسپورت نتیجه اعلام میشود. توجه کنید برای سابمیت کردن پاسپورت، فقط نیاز به تصویر صفحه اول پاسپورت است، پس در شروع آزمون و تکمیل فرایند آزمون فقط صفحه اول پاسپورت را جلوی دوربین وبکم بگیرید. اگر قبل از شروع آزمون، نتوانستید عکس واضحی بگیرید و نور به صفحه پاسپورت برخورد و بازتاب میشد، میتوانید درجه روشنایی لپتاپ را کم کنید و عکس بگیرید و سپس مجددا روشنایی لپتاپ را زیاد کنید.  در صورت واضح نبودن مدرک شناسایی، آزمون شما اینولید نمیشود و فقط از شما درخواست مجدد عکس پاسپورت میکنند که با resubmit کردن، نهایتا تا یک ساعت بعد نتیجه شما ایمیل خواهد شد.

خطای شماره (۱۳)

ممنوع بودن استفاده از خودکار، مداد و کاغذ:

During the test, it was evident that you had a paper, pen or pencil present in the testing area, which is not permitted.

استفاده از خودکار، مداد و کاغذ در طول آزمون ممنوع است و باعث مسدود شدن دائمی اکانت شما و در نتیجه محرومیت شما از شرکت در آزمون می شود.

اینولیدی شماره (۱۴): مربوط به سرعت اینترنت

The test was not completed and uploaded.

قبل از شروع آزمون سرعت اینترنت خود را چک کنید. اینترنت شما باید stable باشد؛ سرعت دانلود بالای ۲ مگ و سرعت آپلود بالای ۱ مگ باشد تا در حین آزمون و سپس آپلود تست با مشکلی رو به رو نشوید.  از سایت زیر برای چک کردن سرعت اینترنت خود استفاده کنید:

تست سرعت اینترنت

اینولیدی شماره (۱۵)

Your entire face was not always visible to the camera.

 صورت شما در تمام مدت امتحان باید در کادر مشخص شده باشد.  اگر صورتتان از کادر خارج شود تست شما اینولید می شود.

اینولیدی شماره (۱۶)

 ممنوع بودن استفاده از تلفن همراه و هر گونه وسیله مثل دفترچه یادداشت:

During the test, it was evident that you had an external phone/device or materials present, which is not permitted.

استفاده از تلفن همراه و هر گونه وسیله  و ابزار مثل دفترچه یادداشت و … در طول آزمون ممنوع است و باعث مسدود شدن دائمی اکانت شما و در نتیجه محرومیت شما از شرکت در آزمون می شود.

اینولیدی شماره (۱۷)

عدم تایید Private بودن محیط آزمون

The test area was not always private.

 امنیت محیط مورد تایید قرار نگرفته که به خاطر ۴ دلیل زیر است:

۱- Device

۲- Software

۳- People

۴- Materials

اینولیدی شماره (۱۸)

اینولیدی مربوط به بخش Interview 

During the interview section, it was evident that you were reading a response that had been written out. This is not permitted. Your response cannot be prepared in any way and must be candid in order to receive a valid score.

این خطا مربوط به بخش Speaking interview است. زمانی این خطا به شما داده میشود که در طول صحبت به کیبورد نگاه کنید به طوری که به نظر برسد از روی متنی در حال خواندن هستید و یا اینکه سرعت صحبتتون زیاد باشد و از حالت طبیعی شود که این پیام منتقل میشود که شما از روی متنی آماده در حال خواندن هستید.

 برای جلوگیری از گرفتن این خطا:

 در هنگام صحبت به مانیتور و وبکم نگاه کنید. طبیعی صحبت کنید به طوری که نه سرعت زیادی داشته باشید، نه به صورتی باشد که مکث زیاد در صحبت خود داشته باشید.

اینولیدی شماره (۱۹)

اینولیدی مربوط به صحبت کوتاه در Interview:

You spoke very little during the interview.

این خطا زمانی به شما داده میشود که در بخش Speaking interview، زمان صحبت کردن شما از ۱ دقیقه کمتر باشد. پس به این نکته توجه کنید برای جلوگیری از دریافت این اررور در بخش interview بیش از ۱ دقیقه صحبت کنید.

اینولیدی شماره (۲۰) :  اینولیدی مربوط به Cursor 

Cursor left browser window. 

 قبل از شروع آزمون یکی از warning هایی که به شما داده میشود این است که دقت کنید کرسر یا نشانگر موس شما به خارج از کادر مشخص شده هدایت نشود. در طول آزمون اگر نشانگر موس شما از کادر اپ یا مرورگر خارج شود اول به شما یک error داده میشود که بهتون اطلاع میدهد چنین موردی رخ داده است.

 در صورت تکرار، از آزمون خارج میشوید و به شما اطلاع میدهد که اجازه آزمون مجدد به صورت رایگان برای شما فراهم شده و مجدداً میتوانید از ابتدا یک آزمون را شروع کنید، البته با رعایت قوانین. احتمال  اینولیدی کرسر پس از آپلود آزمون هم وجود دارد. 

اینولیدی شماره (21):

We could not confirm that you completed the written sections independently. To receive a certified result, we advise that you sit close to your keyboard and camera, ensure your testing area is well-lit, and keep your face and shoulders clearly framed in the camera view.

این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که سوپروایز و سیستم هوش مصنوعی نتوانند تشخیص دهند که بخشهای رایتینگ توسط داوطلب انجام شده است. پیشنهاد میشود در کادر مشخص شده قرار بگیرید و در صورت امکان از آیینه استفاده کنید. نزدیک به کیبورد بنشینید و چشمتان را زیاد از دوربین دور نکنید و به اطراف خود نگاه نکنید.

پیشنهاد مهم: در صورتی که اینولید شدی از طریق لایو چت در سایت دولینگو قسمت Help قبل از آزمون خود مکاتبه کنید تا کارشناس دولینگو شرایط شما رو مورد بررسی قرار دهد.

لینکهای مفید

گروه تمرینات آزمون دولینگو

کانال تجربیات آزمون دولینگو

کانال اصلی آزمون دولینگو

پک سوالات آزمون دولینگو

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *