پس از اینکه متقاضیان ویزای کانادا، نامه پاس ریکوئست خود را از اداره مهاجرت کانادا دریافت کردند بایستی آنها گذرنامه خودشان را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایند تا لیبل ویزا برایشان در گذرنامه چسبانده شود. با توجه به اینکه دولت کانادا در ایران سفارت ندارد لذا متقاضیانی که ویزا میشوند مجبور هستند گذرنامه خودشان را برای سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه ارسال نمایند. متقاضیان میتوانند از دو طریق گذرنامه خود را برای اداره مهاجرت ارسال نمایند:

1- پیکاپ غیر حضوری (از طریق شرکتهای پیکاپ)

2- پیکاپ حضوری

پیکاپ غیرحضوری با توجه به هزینه های آن مرسومترین روش در ایران است. اما برخی از متقاضیان به دلایلی چون حضور فیزیکی در یک کشور همسایه، نیاز به ویزا به دلیل نزدیک بودن بلیط پرواز و … تمایل به انجام پیکاپ به صورت حضوری دارند. در این مقاله سعی داریم در خصوص پیکاپ حضوری گذرنامه (پاسپورت) از طریق دو شهر آنکارا و استانبول در کشور ترکیه توضیحاتی را ارائه کنیم.
1- آنکارا:
زمان تحویل گذرنامه در سفارت آنکارا بین ساعت 08:30 الی 11:30 و زمان دریافت گذرنامه بین 13:00 الی 16:00 است. در سفارت از شما در خصوص نحوه دریافت گذرنامه سوال میپرسند و اگر بخواهید گذرنامه را به صورت حضوری دریافت کنید، نیازی به پرداخت هزینه پیک ندارید، در غیر این صورت هزینه ارسال به صورت پست را واریز خواهید کرد.

2- استانبول:
زمان تحویل گذرنامه در دفتر استانبول بین 11:00 الی 14:00 و زمان دریافت گذرنامه بین 14:00 تا 16:00 است. از شما در خصوص نحوه دریافت گذرنامه سوال میپرسند و اگر بخواهید گذرنامه را به صورت حضوری دریافت کنید، نیازی به پرداخت هزینه پیک ندارید، در غیر این صورت هزینه ارسال به صورت پست را واریز خواهید کرد.

در فرایند پیکاپ حضوری شما نیاز به ارائه یک ایمیل معتبر و و یک شماره تلفن همراه (سیم کارت ترکیه) دارید. پس از تکمیل فرایند 3 عدد فیش صادر میشود که هنگام دریافت گذرنامه ضرورت دارد آنها را همراه داشته باشید. پس از اینکه لیبل ویزا در پاسپورت چسبانده شد یک ایمیل دریافت خواهید کرد و میتوانید در ساعتهای مشخص شده برای دریافت گذرنامه مراجعه کنید. زمان انتظار برای دریافت گذرنامه بین 5 تا 10 روز است.

لینکهای مرتبط:

تعویض گذرنامه از داخل خاک کانادا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *