در فرایند ویزای تحصیلی کشور کانادا، دغدغه و نگرانی بسیاری از دانشجویان تغییر DLI و انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر است. DLI مخفف Designated learning institutions به معنی موسسات آموزشی منتخب است. متقاضیان تحصیل (Applicants) در کانادا بایستی برای حضور در دانشگاه یا کالج از یکی از این موسسات نامه پذیرش دریافت کنند. یک موسسه (دانشگاه یا کالج) آموزشی منتخب، موسسه ای است که از طرف دولت فدرال یا دولت استانی تاییدیه برای ثبت‌نام دانش‌جویان خارجی دریافت کرده است (از این لینک موسسات را ببینید).

در این مقاله به تفصیل و با ارائه نکات مهم سعی خواهیم کرد تغییر DLI را به صورت کامل توضیح دهیم. تغییر DLI به اشکال زیر میتواند صورت گیرد:

1- متقاضی (Applicant) درخواست خود را (Application) در سایت اداره مهاجرت کانادا ثبت کرده باشد(Submit). در این صورت او میتواند نامه پذیرش جدید از موسسه را برای اداره مهاجرت کانادا وبفرم (چگونگی وبفرم) بزند.

2- متقاضی درخواست خود را در سایت اداره مهاجرت کانادا ثبت کرده و درخواست او مورد پذیرش (Approved) قرار گرفته است و او اکنون در خاک کانادا حضور ندارد. در این صورت او ملزم به ثبت درخواست جدید در سایت اداره مهاجرت است و هزینه اپلیکیشن را بایستی پرداخت کند(کلیک کنید). او حتی با ویزای برچسب خورده نمیتواند در موسسه آموزشی جدید ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهد.

3- متقاضی درخواست خود را در سایت اداره مهاجرت کانادا ثبت کرده و درخواست او مورد پذیرش (Approved) قرار گرفته است و او اکنون در خاک کانادا حضور دارد. او بایستی اداره مهاجرت کانادا را از طریق حساب کاربری خود مبنی بر انتقال موسسه آموزشی مطلع سازد. در ادامه در خصوص این روش، توضیح بیشتری خواهیم داد.

دانشجویان برای تغییر موسسه از داخل خاک کانادا به موارد زیر نیاز دارند:

  • حساب کاربری (Online Account) در سایت اداره مهاجرت کانادا (در صورتی که درخواست مجور تحصیل (Study Permit) را قبلا به صورت کاغذی ثبت کرده اند اکنون نیاز دارند که حساب کاربری آنلاین ایجاد کنند).
  • شماره مجوز تحصیل (Study Permit Number) که در قسمت بالا و سمت راست Study Permit قابل مشاهده است و با “S” شروع می‌شود.
  • شماره DLI موسسه جدید در کانادا(میتوانید از اینجا پیدا کنید).
  • شماره دانشجویی موسسه جدید (میتوانید آن را از نامه پذیرشی که موسسه جدید ارسال کرده، پیدا کنید).
  • تاریخ شروع دوره در موسسه جدید.

دانشجویان قبل از اینکه رشته و موسسه آموزشی خود را در داخل کانادا تغییر دهند، به شرایط زیر باید توجه کنند:

1- در یک موسسه آموزشی منتخب (DLI) ثبت نام کرده باشند.

2- در خاک کانادا در حال تحصیل باشند.

در ادامه به صورت گام به گام تغییر موسسه از داخل خاک کانادا را توضیح خواهیم داد:

در گام اول وارد حساب کاربری خود در سایت اداره مهاجرت کانادا شوید(تصویر شماره 1)

تغییر DLI
تصویر شماره 1

در گام دوم مطابق با تصویر شماره 2 بر روی Students: Transfer schools کلیک کنید.

تغییر DLI
تصویر شماره 2

سپس در گام بعدی شماره درخواست (Application Number) مجوز تحصیل (Study Permit) را وارد کنید تا جستجو برای یافتن اطلاعات پرونده شروع شود. در این فرایند امکان دارد به اطلاعات بیشتری از پرونده (همچون UCI و …) نیاز داشته باشید(تصویر شماره 3).

تغییر DLI
تصویر شماره 3

در گام چهارم، شماره دانشجویی جدید، شماره DLI موسسه جدید و تاریخ شروع دوره جدید را مطابق تصویر شماره 4 وارد نمایید.

تغییر DLI
تصویر شماره 4

در پایان پس از مرور (Review) درخواست خود را برای تغییر DLI ثبت (Submit) کرده و آن را تایید (Confirm) کنید تا فرایند تکمیل (Complete) شود.

درصورتی که دانشجو از داخل خاک کانادا پس از تغییر موسسه آموزشی آن را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع ندهد و موسسه قبلی به اداره مهاجرت گزارش دهد که دانشجو ثبت نام نکرده است، او شرایط موجود در مجوز تحصیل (Study Permit) را رعایت نکرده و از او ممکن است خواسته شود کشور را ترک کند و از ورود مجددش به خاک کانادا ممانعت شود.

در صورتی که دانشجو از خارج از خاک کانادا موسسه آموزشی خود را تغییر دهد و به اداره مهاجرت کانادا اطلاع ندهد، اجازه ورود به خاک کانادا را نخواهد داشت.

لینکهای مفید

اثبات تمکن مالی در فرایند اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اقدام برای تحصیل از داخل خاک کانادا چیست؟ (اینساید)

اقدامات لازم برای تعویض گذرنامه از کانادا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *