یکی از روشهای مرسوم و پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا اقدام به اخذ مجوز تحصیل (مقاله) از داخل خاک کانادا است که به روش اینساید معروف است. در این روش افرادی که در داخل خاک کانادا هستند میتوانند برای تحصیل در کانادا درخواست بدهند. این افراد میتوانند بعد از دریافت مجوز تحصیل (Study Permit) و گذراندن دوره تحصیلیشون، برای اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP) اقدام کنند و بعد از آن در مسیر دریافت اقامت دائم حرکت کنند. یکی از دلایل محبوبیت این روش، شانس بالای متقاضیان (Applicants) برای دریافت مجوز تحصیل است.

افراد مختلفی می‌توانند از این روش برای دریافت مجوز تحصیل اقدام کنند. این روش بیشتر مورد توجه دارندگان ویزای ویزیتوری است که در کانادا حضور دارند. این افراد در صورت گرفتن پذیرش کاندیشنال(مشروط) از یک DLI (موسسات DLI)، این امکان را خواهند یافت که از طریق روش اینساید درخواستشان را به اداره مهاجرت ارائه کنند.

محدودیتی در ارتباط با اینکه گرفتن پذیرش در پروگرم مورد نظر، کاندیشنال به گذراندن چه دوره‌ای باشد، وجود ندارد، اما در متداول‌ترین روش، اکثر افراد با ارائه نکردن مدرک زبان به DLI مورد نظر، کاندیشنال به گذراندن دوره زبان میشوند. پس در این روش حتی اگر اپلیکنت (Applicant) مدرک زبان دارد هم، نباید ارائه کند و گرنه امکان اقدام اینساید نخواهد داشت.

متقاضیان اگر DLIیی که از آن پذیرش گرفته اند منوط به گذراندن دوره زبان باشد، میتوانند همانجا کورس زبان را بگذراند. اگر نه، میتوانند در آموزشگاههای زبان مورد تایید آن DLI، بطور مثال ILAC، دوره را بگذراند. نکته بسیار مهم این است که دوره زبانی که قرار است کاندیشن را برطرف کند میبایست بصورت خیلی واضح در نامه پذیرش و یا گواهی اتمام دوره قید شده باشد تا برای افسر محرز شود این دوره دقیقا همان پیش نیاز لازم برای ورود به پروگرم درخواستی است. در غیر این صورت، درخواست ارسالی برای روش اینساید رد خواهد شد.

متقاضیان بایستی ابتدا کورس زبان را به اتمام برسانند و سپس درخواست خود را به همراه نامه تایید تکمیل دوره زبان به اداره مهاجرت ارسال نمایند. اگر قبل از اتمام دوره، درخواست ارسال شود، درخواست ارسالی برای روش اینساید رد خواهد شد. با توجه به اینکه حداکثر زمان دوره آموزشی قابل گذراندن بدون دریافت مجوز تحصیل در داخل کانادا شش ماه است، متقاضیان بایستی توجه کنند طول دوره زبان از این مدت تجاوز نکند.

متقاضیان حتماً اطمینان حاصل کنند صرفاً از جایی پذیرش بگیرند که در لیست DLIهای کانادا است. با اینکه رعایت صرفاً همین بند برای ارسال درخواست به اداره مهاجرت کافی می‌باشد، بهتر است آنها مطمئن شوند آن DLI و پروگرمی که در آن قرار است تحصیل کنند شامل PGWP هم می‌شود. PGWP اجازه کار بعد از تحصیل است و این امکان را برای متقاضی فراهم میکند تا پس از تحصیل بتواند در کانادا بماند و بصورت تمام وقت کار کند. این موضوع میتواند فرایند گرفتن اقامت دائم(PR) را در آینده تسهیل کند. پروگرمهایی در لیست PGWP قرار میگیرند که طول دوره آنها حداقل هشت ماه باشند و طول PGWP به طول دوره‌ای که پذیرش میشوید وابسته است. متوسط زمان بررسی پرونده های اینساید از وبسایت اداره مهاجرت قابل مشاهده میباشد( از این قسمت ببینید)

 این روش تنها مختص دارندگان ویزای ویزیتوری نیست. گروههای زیر هم این امکان را دارند که بدون گذراندن کورس زبان، صرفا با گرفتن پذیرش از یک dli، از روش اینساید اقدام کنند:

 1- افرادیکه ورک پرمیت دارند.

 2- همسر، شریک زندگی و یا فرزندان افرادیکه استادی پرمیت و یا ورک پرمیت دارند.

 3- پناهندگان و یا اعضای خانواده آنها.

دارندگان ویزای ویزیتوری در صورتی که در خاک کانادا باشند و از یک دانشگاه برای دوره های ارشد و دکترا نامه پذیرش قطعی داشته باشند میتوانند از داخل خاک کانادا به صورت (Outside) اقدام کنند.

لینکهای مفید

فرایند صدور انواع ویزاهای کشور کانادا چقدر طول میکشد؟

راهنمای درخواست ویزای تحصیلی کشور کانادا

راهنمای جامع اقدام برای Open Work Permit  همسر  (خارج  از  کانادا)

دیدگاه‌ها

2 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    پذیرش کاندیشنال به دلایلی میتواند اتفاق بیافتد. رایج ترین آنها پذیرش کاندیشنال به ارائه مدرک زبان انگلیسی و ارائه مدارک تحصیلی است. پذیرش کاندیشنال به ارائه مدرک زبان از ریسک بالایی در ویزا برخوردار است ولی سایر کاندیشنالها چنین ریسکی را ندارند.
    میتونید با این اکانت در تلگرام تماس بگیرید
    https://t.me/CommaAdmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *