مجوز تحصیل یا استادی پرمیت مدرکی است که توسط اداره مهاجرت کشور کانادا برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کانادا صادر  می‌شود.  این مجوز به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد در کشور کانادا تحصیل کنند.  در این مقاله سعی داریم صفر تا صد هر آنچه که در مورد استادی پرمیت مهم است و  میتواند به فرایند مهاجرت دانشجویان  کمک کند را به صورت نکات کلیدی شرح دهیم.

  • هزینه استادی پرمیت 150 دلار کانادا است که پس از پرداخت، نامه بایومتریک برای متقاضیانی که فرایند بایومتریک رو انجام نداده‌اند، صادر می‌شود.
  • فرایند صدور استادی پرمیت از کشوری به کشوری دیگر و  یا ثبت از داخل یا خارج از کانادا متفاوت است (لینک مهم)
  • استادی پرمیت تا پایان برنامه تحصیل دانشجو بعلاوه 90 روز صادر می‌شود و دانشجو پس از  آن باید یا برای تمدید و یا برای ماندن در کانادا تصمیم بگیرد.
  • اگر دانشجویی نتواند تا پایان مجوز، تحصیل خود را به پایان برساند بایستی برای تمدید استادی پرمیت اقدام کند.

نکته مهم بعدی که سوال خیلی از دانشجویان است این است که آیا میتوانند در حین تحصیل به کشور خود مراجعت کنند؟ که جواب بله است البته دانشجویان باید مقررات تحصیل در دانشگاه خود را رعایت کنند (لینک مهم)  لینک زیر میتواند کمک زیادی برای تصمیم گیری شما برای سفر  داشته باشد:

برای درخواست استادی پرمیت کانادا، مدارک زیر لازم و ضروری هستند:

1- نامه پذیرش از موسسه (دانشگاه یا کالج)

2- مدارک هویتی (پاسپورت)

3- تمکن مالی (Proof of financial support ) (مقاله مهم)

  • تمکن مالی برای متقاضیان تحصیل در خارج از استان کبک برای یک نفر 10000 دلار کانادا (به غیر از شهریه) است برای همراه (اصلی) 4000 هزار دلار کانادا و برای هر همراه دیگر 3000 دلار است. برای مثال یک خانواده 3 نفره بایستی به غیر از شهریه مبلغ 18 هزار دلار کانادا برای یک سال ارائه کنند. برای متقاضیان استان کبک برای یک نفر 11000 دلار کانادا (به غیر از شهریه)،  برای همراه (اصلی) 18 سال یا بیشتر 5100 دلار ، برای همراه اصلی زیر 18 سال 3800 دلار کانادا،  برای هر همراه دیگر(بالای 18 سال و یا بیشتر  5125 دلار کانادا و در نهایت برای همراه دیگر زیر 18 سال 1903 دلار کانادا است.
  • متقاضیان تحصیل در  استان کبک ملزم به ارائه CAQ هستند. CAQ توسط دولت کبک صادر می‌شود.
  • ارائه مدرک زبان برای دریافت استادی پرمیت توسط متقاضیانی که  نامه پذیرش (Letter of Acceptance) دارند، ضروری نیست.
  • اراته مدارکی چون استادی پلن (Study Plan) به آفیسر کمک میکند تا از نیت تحصیلی شما آگاه شود و فرایند صدور ویزا آسان شود.
  • برای دریافت استادی پرمیت نیاز است که ابتدا از طریق سایت Canada.ca ثبت نام (Register) کنید.
  • در صورتی که مدرکی را در هنگام سابمیت فراموش کرده اید و یا میخواهید از روند پرونده خود به دلایلی آگاه شوید، میتوانید به اداره مهاجرت کانادا Web Form بزنید.
  • پس از  صدور استادی پرمیت توسط اداره مهاجرت کانادا، نامه اولیه یا (Letter of introduction) صادر میشود. همراه داشتن این نامه برای ورود به کشور کانادا الزامی است.

در صورتی که دانشجو از داخل خاک کانادا قصد داشته باشد به یک مقطع بالاتر برود و تحصیل بکند:

  • اگر استادی پرمیت او معتبر (Valid) باشد میتواند با آن به تحصیل ادامه دهد و نیازی به درخواست جدید و یا تغییر آن ندارد.
  • اگر استادی پرمیت او در حال اتمام (Expire) شدن است او بایستی استادی پرمیت خود را تمدید (Extend) بکند. او میتواند به تحصیل خود در این وضعیت ادامه دهد یا شروع کند تا در خصوص وضعیت او تصمیم گیری شود. او میتواند مشغول به کار باشد.
  • اگر استادی پرمیت او منقضی شده و برای PGWP نیز اقدام نکرده باشد 90 روز فرصت دارد موقعیت (Status) خود را در کانادا بازیابی (Restore) کرده و همراه با آن استادی پرمیت خود را تمدید بکند. او نمیتواند به تحصیل خود در این وضعیت ادامه دهد یا شروع کند تا در خصوص وضعیت او تصمیم گیری شود. او حتی نمیتواند مشغول به کار باشد.
  • اگر استادی پرمیت او منقضی شده و برای PGWP نیز اقدام نکرده باشد و 90 روز فرصت نیز گذشته باشد، او مجبور است خاک کانادا را ترک کند و از خارج از کانادا درخواست(Application) خود را برای استادی پرمیت ثبت نماید.

گروه کاما افتخار دارد در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از موسسات کانادایی و استادی پرمیت از اداره مهاجرت کانادا همراه شما باشد (کلیک کنید).

تغییر DLI (انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر)لینکهای مفید

فایل ویدئویی مجوز تحصیل در کشور کانادا (یوتیوب)

فایل ویدئویی مجوز تحصیل در کشور کانادا (آپارات)

اقدامات لازم برای تعویض گذرنامه از کانادا

صفر تا صد اقدامات لازم در فرودگاه های کانادا برای مسافرین

اثبات تمکن مالی در فرایند اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *